søndag 9. november 2008

Butikkmedarbeider

Ja nå he eg jobba ein dag på Coop`n i Åseral. Dette skal eg gjer ein lørdag i måneden eller noe sånnt. Må nok tjene litt penge sjøl, ikkje bare bruke mammas og pappas penger XD.. Nå som eg snart he lappen trenge eg jo penge t bensin, så då er d bare å bli ei jobbanes jente, kassadame bedre sagt. hehe. Rart kossen tida gjenge, plutselig er man gammel nok t å kjøre bil (når man fær lappen), gammel nok til å kjøpre og selge tobakk og alkohol. Plutselig gjenge d opp for meg at eg begynne å bli voksen, merkelig følelse..

Menne ja, d gjekk greit å jobbe, he jo bittelitt erfaring m butikk. Jobba arbeidsveka i den butikken, så er godt kjent m å sette varer på plass, inn på kjølen og sånn. Også he eg jo jobba mye i kassa på bygdeutstillinga, så kan d derre med kassa, sjøl om d er eit heilt annet system m sånn datastyrt kasse enn der eg må trykke kver einaste vare inn. Men d derre m PLU koder, kodane på frukt å sånn, det er jo litt verre, må finne koden så slå den inn og greier.. oooh, vanskelig. haha. Bip, bip, bip, d bli nok ein lyd eg bli litt lei a, men d er jo greit å bare bipe ting inn. Oh, ja, også d å kunne spørr folk om dei he legitemasjon for å kjøpe alkohol og sånn, d er jo morro, for eg er jo au gammel nok t å kjøpe d, hah. Også er d himla gøy å kunne sjå på alle dei rare bildane folk he a seg sjøl på kortane dei sine, for det er vendt mot dei i kassa, hehe, morsomme bilder a folk for sånn 20 år sia

Neste gong eg ska jobbe veit eg ikj, men bli vel om ca ein måned, så då er d bare å besøke meg på samvirkelaget ;)

1 kommentar:

Sijih sa...

Haha, høres veldig moro ut å kunne ta å sjekke om folk er gamle nok til å kjøpe alkohol. hihihi.