mandag 23. februar 2009

Hyttemeitu, ett hogg for deg

I helga var d tur t hytta igjen. Der såg mi på Melodi grand prix, hehe, ja faktisk :P Eg heia jo på Alexander Rybak, og det at han vant med 7 gonger flere stemmer enn Tone dada åbærge whatever dama er jo bare ennå gøyare! :D Men eg sløse ikj på mine penge på å stemme, for tydligvis trengte eg ikj d heller.

Eg fekk prøvd ut noe nytt på hytta, å hogge ved! Egentlig veldig rart at eg ikj he prøvd d før, er jo ekte bygdejente og he våre guttejenta i familien, men å hogge ved he eg aldri fått lov til. Mitt argument nå var jo at eg faktisk er over 18 år, så nå må nå eg få lov, og så det fekk eg au! Og ikj minst så var d faktisk kjempe gøy, når man ikj bomma sånn at d blei bare kant flis. Godt å bruke arm musklane litt, og det fekk eg kjent på dagen etter gitt! Dette var ein god måte å få ut sinne på au! En alternativ måte istede for boksing vil eg sei, ikj at eg he fenge prøvd d då.

Natt til søndag blei litt dramatisk egentlig. Kunne enkelt ha dødd faktisk. Peis luka blei dratt igjen, og det var fortsatt gløna, så røyk blei det mye av. Mi våkna av at alarmen peip hal 2 på natta. Eg ligge i ei øvekøye så eg fekk pusta inn ein del røyk, men eg vokna ikj før alarmen gjekk. Det er litt skummelt å oppleve at man ikj legge merke til røyk når man søve. Sia eg låg høhast, hadde det blitt meg som hadde dødd først. Det tok lang tid for å lufte ut røyken nok sånn at det var mulig å sove igjen. Eg merka au på pusten min at den ikj var heilt optimal, for eg tåle igrunnen ikj røyk pga astman. Jaja, eg leve nå alikavel då, men uten den røykvarsleren så hadde det kanskje ikj komme fleire innlegg i denne bloggen nei.

1 kommentar:

Haruko sa...

omg! bra at du lever!!Flinke brannalarmen^^ bra at det ikke var brann liksom, og bare røyk..