mandag 7. mars 2011

Bensinpriser


Noe som he fått min oppmerksomhet i den siste tida er bensinprisane. Alle veit det er dyrt, men når er det billig? Eg studere ikkje så veldig diesel, for eg bruke 95 oktan. Eg he sett mye på bensinprisane til to bensinstasjoner her i Arendal. Shell på Harebakken er dyrere enn UnoX på Torsbudalen, som er rett under det byggefeltet som eg he hybel. Det skille nokså mange øre fra stasjon til stasjon, så eg vil anbefale å følge me litt når du ska kjøpe bensin. Idag kosta det 14,22 på Shell og 14,05 på UnoX. 123 stasjonen er også nokså billig, iforhold til andre stasjoner.

Men nå til svaret på spørsmålet mitt, det er billigst på søndag, og då helst på morgenen. På mandag morgen er det nokså grei pris, men på ettermiddagen skyter det til værs.

For litt over ein måned sia, så fylte eg på bensin, 95 oktan, og då var prisen 11,11. Det virker som ein heilt utrulig pris, for nå kjeme ikkje prisen under 12,50 på den billigste dagen ein gong. Men det har vist noe med all opprøret i midt-østen, har eg hørt på nyhetane.

Eg har begynt å ha budsjett, og eg ser jo at bensin sluker mye penger. Eg ville jo ha tatt buss eller tog hvis det var greit og enkelt, men som regel er det tryggest å kjøre bilen. Det tar 10 min til jobben med bil, og 45 min med buss, må bytte i sentrum, så det gidde eg ikkje.

Har du noen formeninger om bensinprisen? Skriv gjerne ein kommentar under.

1 kommentar:

Siri sa...

Hooj, det var dyr bensin gitt.
Jeg var smart (delvis) og fylte bensin i dag tidlig før jeg dro på jobb, altså i 9-tiden. Da fikk jeg bensin til 13,99. Ganske dyrt det og...
Men tanken pleier å holde lenge!