tirsdag 15. mars 2011

Under ein stjernefull himmel, og ein start blei til ein stopp

For bare litt siden gjekk eg ein tur på 30 min i byggefeltet her i Arendal kor eg bu. Det er veldig uvanlig til å være meg. Det var mørkt og fin stjernehimmel, og månen va ute på ein tur også. Eg fekk bare eit sånn motivasjons kick ette å ha lest på sånne trenings artikler og sånt.

Eg he dei siste dagane funne ut at det gjenge ann å sykle til jobb. Det er 8,8 km til jobb via E18, og der er det ikkje sykkelsti. Også er det ein vei som gjenge nesten ner til sentrum, kor det er sykkelsti heile veien. Og den veien er bare 6 km, eller 5,9 då. Eg like å måle avstander me tur telleren i bilen. Det er forsatt litt is og snø på sykkelstien, og det er litt kaldt ute ennå. Og eg he hørt det skal komme meir snø, så eg vente litt før eg stikke ut me sykkelen for ein test tur.

Også om den starten som blei til ein stopp. Når man kjøre i tunneler er det greit å ha lys på inne i bilen, på dæsjbordet, sånn at man ser kor fort man kjøre. Også når det er lyst ute så er det litt vanskelig å sjå at man he glømt å skru av lyset på bilen. Min bil er jo så gammel at det ikkje er noen alarm eller noe sånt. Så eg la jo ikkje merke til det. Så når eg skulle heim, etter ein koselig øvenatting hos søstera mi og co, så ville ikkje bilen starte. Eg hadde jo ikkje startkabler, og det hadde ikkje mannen til søstera mi heller. Og ikkje naboen han spurte, men så ringte naboen til ein annen nabo, og han hadde. Så eg kom meg jo avsted og heilt heim til slutt.

Også angående min overnatting hos søstera mi, så var det veldig koselig. Babyen grein litt meir enn eg he opplevd før, men han må jo få lov t å vise at han er der av å til. Han va sikkelig våken, det hadde eg ikkje opplevd før. Nå er han ca 6 veke gammel. Det er kjempe gøy å være tante. Det er skikkelig gøy å sjå og høre på babyen som nyse, hoste og hjespe. Han er så søt. Ja eg he smelta litt, men det er ikkje så farlig.

Også på lærlingfronten. Eg ska ta bilder imåra av to dramastudent jenter, venner av sønnen til Magne som eg jobbe med. Det blir spennende, håpe eg fær til noe tøft. Også på torsdag, fredag og lørdag så ska eg være aleine på ein stand på eit kjøpesenter. Eg skal lokke til meg nye kunder og sånt. Litt skummelt aleine, men Magne skulle ha fri dei dagane, og då måtte eg bare vist nok.

Så det var det

Ingen kommentarer: