mandag 7. januar 2008

I`m in England

Reisen gikk veldig bra, ingen problemer, alt på rett tid. Opp kl 7 på morgenen, 1 1/2 timer i bil, så 2 timer med tåg, så vente for 4 timer, fly i 2 timer, buss kjøring i 2 timer også ble jeg hentet av verten min og kom meg der ca 1 på natta. Lang tur ja, men det var ikke noe fælt men litt slitsomt i lengden. Det var ganske en flau og nervøs stemning med det første, litt sjokk med å bare snakke Engelsk plutselig.

Jeg grudde meg litt, og forventet det værste angåenes vertsfamilien. Hadde hørt at området var veldig kriminellt og at en utveklings student hadde blitt knivstukket der. Det viste seg at det var to sider av der jeg bor, den farlige og den rike. Og gjett hvor jeg havnet! Den rike :D Et nydelig stort hus med 6 soverom, en ovn på mitt rom, kjempe grei vertsfamilie, og ikke minst internett som jeg kan bruke når som helst. Bor hos et ungt par med 3 unger, eldste gutt på 6, jenter på 4 og 2, er temmelig snakksomme de ja, skjønner svært lite av britisk barnespråk. Det er bare en annen student som bor her, en tyrkisk jente som er halvt Engelsk, så hun snakker helt flytende. Hun har bodd her for ett og et halvt år, så hun er nok godt vandt med alt.

Skolen er i ett stort område rett med sentrum av Bournemouth. Det fins en media bygning, hvor jeg antar jeg kommer til å være for det meste. Hadde et informasjonsmøte, veldig mye på en gang så husker mest ingeting. Kode til inngangen, hvilken bygning som er hva, hva dør som leder til hvor, ikke noe som er så enkelt å huske første dagen. Ellers brukte eg tida på å gå med Sturla, Endre og Jahn Thomas i byen. Letet først etter simkort, kjøpte det bare for å finne ut at mobilen er låst, så det er en ting eg må ordne. Vi letet utrulig lenge etter adaptere, noe som vi da endelig fant mange timer etter vi begynte letingen. Ellers gikk vi bare litt i forskjellige butikker og bare såg.

Eneste dårlige så langt er at jeg gikk meg vill når jeg skulle hjem for første gang. Jeg var ikke sikker på hvor jeg skulle av, vet ikke hvor jeg gikk av, også måtte jeg jo finne fram til huset, ingen lett sak nei! Først måtte jeg finne gata som jeg skulle svinge inn til, også måtte jeg finne gata jeg faktsik bor i, også tilslutt måtte jeg finne huset. Fekk litt panikk, hater å gå meg vil, men jeg er så sta så jeg skulle finne det uten å kontakte vertsfamilien. Og etter en time med mye spørring om veien og mye gåing så fant eg endelig huset. Rakk det akkuratt til middag.

Så nå sitter jeg i et lyst og varmt rom, og bare prøve å la alt synke inn. Veldig mye på en dag, er temmelig sliten. Kan sove temmelig lenge, siden skolen ikke begynner før kl halv 2. Vi har veldig korte dager, begynner litt spredd, noen dager må vi reise til college i pool og på onsdager har vi fri. Er så utrulig mye å finne på her, er bare å prøve å få gjort alt på 5 uker, noe som er umulig.

Nå skal jeg bare slappe av, kanskje se en film eller en serie, også få litt søvn før nok en ny spennende dag.

1 kommentar:

Sijih sa...

Ojjj.
Det hadde skjedd mye!
Men ååå! så innmari kult!. Konge familie du har kommet i, men må være et fullt hus. hehe.

internette mitt forsvant i går kveld ser du.

Men kos dæ videre. Ta MASSE bilder :D